NÁVODY

Nechajte sa inšpirovať

ako prehrávať, plánovať hudbu na pozadí pri vašom podnikaní so službou Soundtrack.

Príručka pre predajne: Prečo vedci tvrdia, že by na prevádzke mala hrať hudba

26. november 2019 - 5 minút čítania | preložil UMIO | Simona Kopčáková

Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®. UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.

Návod

Pomocou hudby dáte svojej značke hlas a zvýšite ňou tržby.

Začínate s podnikaním a máte už viacero vecí vyriešených: zabezpečili ste financie na rozbeh, našli ste vynikajúcu polohu a dohodli ste si nájom, ktorý si môžete dovoliť. Vypracovali ste vizuály (výklad, logo, atď.) a založili si internetový obchod, profil na Facebooku a účet na Instagrame. Plánujete množstvo skvelej propagácie a marketingu. Máte spoľahlivých dodávateľov a najali ste si ústretových a pro-zákaznícky orienotvaných zamestnancov.

“Ale sotva pár dní pred slávnosným otovrením ste si uvedomili, že ste úplne zabudli na hudbu.”

Znie vám to povedomo?

Ukázalo sa, že hudba v maloobchodných predajniach je veľmi dôležitá. Rovnako dôležité je správne zvolenie melódie pri začiatkoch podnikania ako aj v zabehnutej prevádzke.

Ak sú vizuálne komponenty tvárou obchodu, tak hudba je jeho hlasom. Hudba je omnoho viac pre vašich zákazníkov ako len zábava - je farbou a dušou vašej značky, ktorá hovorí zákazníkom, kto ste.

Profesor Ronald E. Milliman z Univerzity v západnom Kentucky bol v 80. rokoch priekopníkom vo výskume témy ako hudba v pozadí ovplyvňuje nákupné správanie. Nevzdelanosť o vplyve hudby na prevádzakach však stále rastie - a to aj medzi najväčšími reťazcami. Je to aj napriek preukázanej skutočnosti, že hudba je rovnako dôležitá pri rozhodovaní sa o kúpe ako vizuálne prvky a značka obchodu.

Všetci vieme, že hudba môže ovplyvniť mozog mnohými spôsobmi. Na rozdiel od vizuálnych prvkov ako typy písma a farby, je oveľa ťažšie posudzovať hudbu. Je táto hudba tou správnou? Má takto znieť moja značka? Odpovede nie sú zrejmé okamžite.

Vnímanie hudby je subjektívnejšie ako je to pri vizuálnych prvkoch, a preto o nej majú ľudia vyhranenejšie názory. Pravdepodobne si myslíte, že váš hudbný vkus je prvotriedny, ale vaše symaptie k spevákovi Post Malone nemusia byť tou najlepšou voľbou pre vašu francúzsku pekáreň. Najlepším spôsobom prístupu k podnikaniu je jeho komplexnosť od začiatku, je teda potrebné uvažovať nad zvukovým stotožnením sa rovnako starostlivo ako s vizuálnym označením.

„Najlepšou hudbou pre maloobchodnú prevádzku je taká, na ktorú si vlastne ani nepamätáte. Najlepšia hudba vytvára atmosféru, ktorá vás očarí, ale zostáva pod úrovňou vedomia,“
hovorí Jasmine Moradi, generálna riaditeľka a zakladateľka SpaceSonology.
Dodáva: „Najhoršia hudba je často hudba, ktorú si všimnete, pretože je to práve hudba, ktorá nezodpovedá atmosfére obchodu a značke.“
Moradi tvrdí, že veľké odevné značky míňajú kopu peňazí na módne prehliadky, ale tiež by mali preniesť hudbu z mól do svojich obchodov pre zákazníkov. Týmto spôsobom by mohli zákazníci, ktorí sa nezúčasnili módnej prehliadky, mať zážitok z hudby. Menšie odevné predajne by takto získali ďalšiu možnosť na interakciu so zákazníkmi.
“Veľké značky však väčšinou vnímajú hudbu na prehliadkach a v reklamách ako formu zábavy a zabúdajú na vplyv konzistentnej hudby pri budovaní značky“
Jasmine Moradi
Hovorí, že dokonca aj najväčší maloobchodníci majú ťažkosti s kontrolou toho, čo sa hrá v rôznych prevádzkach. Až do zavedenia digitálneho vysielania boli maloobchodníci nútení dodávať CD na svoje rôzne prevádzky. Bolo ťažké získať prehľad, ale aj zabezpečiť, aby zamestnanci skutočne prehrávali doručené CD a nie svoju vlastnú hudbu. Personál často zabúdal vymeniť CD, takže hudobný zážitok bol opakujúci sa a neinšpiratívny.
Prevádzke to zabraňovalo, aby bola hudba považovaná za užitočný marketingový prostriedok. S digitálnym vysielaním sa to však mení.
„Hudobný podmaz sa dostáva na piedestál a je vnímaný ako dôležitý marketingový nástroj, ktorým si zaslúži byť.“ "Posúva sa z pozície funkčnej hudby v pozadí na poprednú citovo hodnotnejšiu hudbu,"
hovorí Moradi.
Moradi tvrdí, že maloobchod s odevmi GANT má sofistikovaný prístup k hudbe. Pri budovaní značky tiež personifikujete zákazníka, ktorého chcete osloviť. Prostredníctvom vizuálnych reklám vytvárate osoby, s ktorými sa vaši zákazníci chcú stotožniť. Podľa Moradi GANT pochopil, že je možné prepojiť hudbu s tou istou dokonalou osobou a zvýšiť tým túžbu svojich zákazníkov asociovať sa so značkou.
“Chápu, že hudba môže vytvoriť verných zákazníkov,” dodáva Moradi.
„Akú náladu chcete, aby mali zákazníci keď vstúpia do vášho obchodu? So správnou hudbou môžete vytvoriť daný pocit v okamihu, keď vstúpujú do obchodu “
Jasmine Moradi
Hudba, ktorú prehrávate, musí jednoznačne zodpovedať očakávaniam zákazníkov. Ak máte kvetinárstvo, ktorým sa ľudia prejdú a ucítia ruže, nemôžete tam hrať tvrdý metal. Ľudia sa nebudú cítiť harmonicky. Budú v strese natoľko, že si ani neobzrú produkty. Nezdržia sa, čo pre vás znamená stratu z predaja doplnkového sortimentu. Rýchlo si kúpia kvet, ktorý chcú a následne rýchlo odídu.
Moradi považuje využívanie hudby na vytvorenie správnej atmosféry za jednu z jej nadôležitejších vlastností.
„Čím dlhšie sa zdržíte v obchode, tým je pravdepodobnejšie, že objavíte nové produkty,“
hovorí Moradi.
Podľa Moradi, väčšina vedomostí o hudbe v maloobchodných prevádzkach ostáva stále nezmapovaná. Sme len na začiatku.
„Veľkou výzvou je vytvoriť prostredníctvom správnej hudby vhodné nákupné prostredie. Je faktom, že keď sú zákazníci trochu smutní, tak zvyknú nakupovať viac, aby sa rozveselili. Môžete zvýšiť predaje prostredníctvom melancholickej hudby? Je to vzrušujúce odvetvie, ale zatiaľ bolo uskutočnených veľmi málo výskumov,“
hovorí Moradi.

Hudobné tipy Jasmine Moradi pre maloobchodné predajne

  • Prevezmite kontrolu nad reproduktormi. Vedzte akú hudbu hráte a prečo.
  • Nenechajte výber hudby na náhodný. Nemiešajte zoznamy skladieb. Plánujte vašu hudbu.
  • Úlohou hudby je splniť očakávania zákazníkov. Hudba je hlasom vašej značky. „Vaši zákazníci vstupujú do obchodu s očakávaniami vychádzajúcimi z reklám a sociálnych sietí. Pomocou hudby musíte vytvoriť rovnaké emócie. Reklamy, vizuály, propagačné materiály a hudba sa musia navzájom dopĺňať“- Jasmine Moradi
  • Nezaspite na vavrínoch. Na rozdiel od loga, ktoré môže byť byť roky nemenné, zoznamy skladieb musia byť neustále aktualizované, aby hudba zodpovedala emotívnym hodnotám vašej značky.
Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®.
UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.