Pomocou hudby dáte svojej značke hlas a zvýšite ňou tržby.
Začínate s podnikaním a máte už viacero vecí vyriešených: zabezpečili ste financie na rozbeh, našli ste vynikajúcu polohu a dohodli ste si nájom, ktorý si môžete dovoliť. Vypracovali ste vizuály (výklad, logo, atď.) a založili si internetový obchod, profil na Facebooku a účet na Instagrame. Plánujete množstvo skvelej propagácie a marketingu. Máte spoľahlivých dodávateľov a najali ste si ústretových a pro-zákaznícky orienotvaných zamestnancov.
“Ale sotva pár dní pred slávnosným otovrením ste si uvedomili, že ste úplne zabudli na hudbu.”
Znie vám to povedomo?
Ukázalo sa, že hudba v maloobchodných predajniach je veľmi dôležitá. Rovnako dôležité je správne zvolenie melódie pri začiatkoch podnikania ako aj v zabehnutej prevádzke.
Ak sú vizuálne komponenty tvárou obchodu, tak hudba je jeho hlasom. Hudba je omnoho viac pre vašich zákazníkov ako len zábava - je farbou a dušou vašej značky, ktorá hovorí zákazníkom, kto ste.
Profesor Ronald E. Milliman z Univerzity v západnom Kentucky bol v 80. rokoch priekopníkom vo výskume témy ako hudba v pozadí ovplyvňuje nákupné správanie. Nevzdelanosť o vplyve hudby na prevádzakach však stále rastie - a to aj medzi najväčšími reťazcami. Je to aj napriek preukázanej skutočnosti, že hudba je rovnako dôležitá pri rozhodovaní sa o kúpe ako vizuálne prvky a značka obchodu.
Všetci vieme, že hudba môže ovplyvniť mozog mnohými spôsobmi. Na rozdiel od vizuálnych prvkov ako typy písma a farby, je oveľa ťažšie posudzovať hudbu. Je táto hudba tou správnou? Má takto znieť moja značka? Odpovede nie sú zrejmé okamžite.
Vnímanie hudby je subjektívnejšie ako je to pri vizuálnych prvkoch, a preto o nej majú ľudia vyhranenejšie názory. Pravdepodobne si myslíte, že váš hudbný vkus je prvotriedny, ale vaše symaptie k spevákovi Post Malone nemusia byť tou najlepšou voľbou pre vašu francúzsku pekáreň. Najlepším spôsobom prístupu k podnikaniu je jeho komplexnosť od začiatku, je teda potrebné uvažovať nad zvukovým stotožnením sa rovnako starostlivo ako s vizuálnym označením.
