NÁVODY

Nechajte sa inšpirovať

ako prehrávať, plánovať hudbu na pozadí pri vašom podnikaní so službou Soundtrack.

Hudba v reštauráciách: Od začiatočníka k profíkovi za menej ako päť minút

27. február 2019 - 3 minúty čítania | preložil UMIO | Simona Kopčáková

Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®. UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.

Návod

Správne nastavenie hudby.

Neexistuje rýchlejší alebo cenovo dostupnejší spôsob na umocnenie atmosféry vo vašej reštaurácii. Správna hudba môže spôsobiť markantný rozdiel pre vašich zákazníkov aj zamestnancov.

Na zorientovanie sa v hudbe vhodnej pre váš podnik, zostavil hudobný tím Soundtrack zoznam, ktorý si preštudujte pred stlačením tlačidla „prehrať“.

  • Alf Tumble, Music Supervisor at Soundtrack Your Brand

    Zaujmite pevný koncept

    Čím konkrétnejší je koncept vašej reštaurácie, tým jednoduhší je výber správnej hudby. Aký dojem chcete sprostredkovať svojim hosťom? Čo vystihuje vašu reštauráciu? Na aký typ zákazníkov ste zameraní? Toto sú otázky, ktoré si musíte položiť, keď sa zamýšlate nad hudbou vo svojej prevádzke.

    “Hosť prichádza do vašej reštaurácie s istými očakávaniami, ktoré by ste sa mali snažiť splniť. Reštaurácia pripravujúca ustrice na škótskom vidieku má odlišnú atmosféru a mala by prehrávať aj odlišnú hudbu ako reštaurácia s ustricami v Londýne“

    – Alf Tumble, hudobný poradca

    Alf Tumble, hudobný poradca v Soundtrack Your Brand
  • Vyvarujte sa hitovkám

    Ľudia prichádzajú do baru alebo do reštaurácie, aby unikli pred najväčšími hitmi, pretože tie odvracajú pozornosť návštevníkov. V skutočnosti, hranie hitov môže spôsobiť zníženie tržieb až o 9,1% oproti prehrávaniu menej známych skladieb.

  • Vyhnite sa opakovaniu za každú cenu

    Pri prehrávaní hudby zo zoznamu 50 skladieb, si váš bežný zákazník nevypočuje opakujúcu sa skladbu, no personál určite áno. Ak použijete skutočne dlhý zoznam skladieb (nazývame ich soundtracky), z vašej reštauráciie budú znieť rovnaké tóny zvuku, a to bez opakovania sa skladby aj počas celého pracovéhoý týždňa. Pomôže to nielen morálke zamestnancov, ale aj s celkovým rozoznávaním značky prevádzky, pretože bude vždy znieť tak, ako by mala.

  • Prispôsobte intenzitu a energiu

    Rozvrhnite vašu hudbu do rôznych úrovní energie. Uľahčí vám to zmeny atmosféry a intenzity pri návale zákazníkov. Napríklad: keď viete, že v určitom čase vám príde do reštaurácie 40 hostí, musíte si byť istí, že intenzita a energia hudby bude zodpovedať toku hostí.

  • Držte sa svojich zbraní

    Neprepínajte štýl hudby, len aby vyhovoval rozmarom hostí alebo zamestnancov. Príliš častá zmena hudby môže spôsobiť zmätok v rozoznávaní značky, čo bude mať za následok zmätených zákazníkov a zamestnancov.

  • Zaobstarajte si dobré ozvučenie

    Pri zlej kvalite zvuku nezáleží na tom, akú hudbu hráte. Okrem zachovania kvality zvuku myslite aj na umiestnenie reproduktorov. Ak budete mať viacero reproduktorov s rovnomernejšou hlasitosťou, odstránia sa miesta, kde je hudba príliš hlasná alebo príliš potichu.

  • Dohliadajte na hlasitosť

    Regulovanie hlasitosti počas dňa a večera je nevyhnutné. Znížte alebo zvýšte ju podľa počtu hostí. Jedna osoba absorbuje v priemere približne 0,3 dB. Čím viac hostí máte, tým viac musíte zvýšiť hlasitosť a naopak.

    Ak je hudba príliš potichu, hostia si môžu myslieť, že sa chystáte zatvoriť a odídu. Zvýšte hlasitosť približne o 2 alebo 3 dB. Poskytne to hosťom pocit, že sa „niečo ide diať“.

  • Keď si šéfkuchár si myslí, že je rokovou hviezdou

    To asi nebude tento prípad. Ľudí odmedzuje ich hudobný vkus oveľa viac, než si uvedomujú. Skôr než necháte šéfkuchára prehrávať jeho obľúbenú hudbu, zamyslite sa aký typ hudby by mal znieť z vašej reštaurácie z hľadiska značky a zabudnite na kohokoľvek osobný vkus.

Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®.
UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.