NÁVODY

Nechajte sa inšpirovať

ako prehrávať, plánovať hudbu na pozadí pri vašom podnikaní so službou Soundtrack.

Aký mám hrať hudobný žáner?
6 tipov ako vybrať najlepší žáner pre vaše podnikanie.

12 Marec 2019 — 2 minúty čitania | preložil UMIO | Zuzana Mruškovičová

Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®. UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.

Sprievodca

Hudobné žánre zvykli byť veľmi jednoduché. Existoval hard rock a pop a potom len pár ďalších. Ale hudba a umelci sa vyvíjajú a stále posúvajú hranice.

Dnes sa hovorí, že existuje viac ako tisíc žánrov s neuveriteľnými menami ako skronk, retro-nuevo a forest psy. Pri nosičoch sa pridržiavame 30 základných žánrov. Ale prečo vôbec hovoriť o žánroch? Nie je výborná hudba len hudba? O čo ide?

Myšlienka rozdelenie hudby do žánrov sa zrodila približne po roku 1900. Prvé rozhlasové stanice zistili, že poskytovatelia reklám by zaplatili viac, ak by mohli dosiahnuť špecifické publikom. A tak sa zrodila myšlienka kategorizácie hudby do formátov ako “populárna hudba” a “country hudba”.

Táto myšlienka - použiť hudbu na dosiahnutie špecifického publika - je aj dnes živá a dobre sa jej darí. A môže zafungovať aj pre vás vo vašom podnikaní.

Tu je 6 tipov na vybratie vášho žánru:

  • Porozumieť vášmu publiku

    Prvá vec, ktorú si musíte ujasniť je - aký hudobný žáner by váš typický hosť, alebo zákazník chcel počuť? Alebo, čo počúva zákazník, ktorého chcete aby navštívil vašu prevádzku?

  • Čím širší žáner, tým širšie publikum

    Ak chcete komunikovať so širokým publikom, potom si vyberte široký žáner. Majte ale na pamäti, že podžánre môžu mať väčší kultúrny dopad. Ak vaša cieľová skupina je veľmi presne určená a úzka, potom budete mať väčšiu šancu osloviť vaše publikum, keď budete hrať niečo s čím sa môžu stotožniť.

  • Namixujte to so zvukovými tagmi

    Ak si už zvolíte svoj žáner, tak potom dostaňte z toho čím viac použitím zvukových tagov. Tie spravia hudbu ešte presnejšiu a cielenejšiu.

  • Žánre sú dynamické

    Hudba sa vyvíja. Tak aj naše vnímanie žánrov. To isté platí aj o umelcoch, ktorí často využívajú niekoľko žánrov. Rihanna použila Tame Impala, Skrillex produkoval Justina Biebera. A Taylor Swift, ktorá začala ako country speváčka, teraz dobýva popové tabuľky na celom svete.

  • Rozumieť regionálnym rozdielom

    Žánre, ktoré sú populárne na jednom mieste, môžu byť neznáme na inom mieste. Country hudba, ak ju vezmeme ako príklad, je jedným z najpopulárnejších žánrov v U.S. Ale mimo Ameriky môže byť vnímaná ako cudzia a mimo kontextu.

  • Ukrytá kultúrna hodnota slov

    Každý žáner má vlastnú kultúru a vlastný slovník. To znamená, že slová znamenajú rôzne veci v rôznych žánroch. Slová, ktoré sú urážlivé v jednom žánre, môžu byť bezvýznamné v inom.

Nebojte sa hrať s rôznymi kombináciami. Keď už raz trafíte ten správny bod, potom ste vytvorili perfektný soundtrack pre vašu prevádzku. Veľa šťastia pri lovení žánrov!
Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®.
UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.