NÁVODY

Nechajte sa inšpirovať

ako prehrávať, plánovať hudbu na pozadí pri vašom podnikaní so službou Soundtrack.

5 tipov
ako nastaviť zvukový systém v podniku
ako profík

9. október 2019 - 2 minúty čítania | preložil UMIO | Simona Kopčáková

Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®. UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.

Návod

Inštalácia reproduktorov vo vašej prevádzke nemusí byť taká náročná, ako si to veľa ľudí predstavuje. Samozrejme, najjednoduchšou cestou je zavolať si na inštaláciu profesionálnu zvukovú službu.

Avšak, úprimne povedané, ak ste s rozpočtom nakrátko, prípadne by ste chceli uplatniť vlastné schopnosti, tak skvelým riešením je postupovať podľa tipov od dlhoročného, profesionálneho zvukového majstra Jacoba Syréna.

  • Ide to aj bezdrôtovo, ale pozor na nástrahy

    „Ak by som mal na výber prepojil by som káble s reproduktormi. Bez ohľadu na to, aký dobrý je bezdrôtový systém, vždy existuje riziko, že dôjde k zahlteniu alebo výpadkom Wi-Fi siete, práve keď máte v prevádzke najviac zákazníkov, čo nemusí zanechať práve priaznivý dojem.“

    Samozrejme, riziko síce nie je veľké, ale môže sa zmeniť na obrovský problém pre vašich zamestnancov, keď zákazníci čakajú na obslúženie pri pulte.

  • Menšie a viac je lepšie, pokiaľ ide o zdroje zvuku

    “Radšej ako kúpu menšieho množstva výkonných reproduktorov by som odporúčal menšie jednotky, ale vo väčšom počte.’

    Jacob zastáva názor, že skvelým spôsobom uvažovania o zvuku vo vašej prevádzke je myslieť na zvuk ako na svetlo a na reproduktory ako na bodové svetlá. Väčší počet menších reproduktorov vám umožní udržiavať rovnomernú hlasitosť zvuku vo vašej prevádzke.

  • Ich upevnenie na strop

    „Tak ako v prípade bodových svetiel, chcete, aby reproduktory zo stropu boli sklopené smerom k podlahe.“

    Jacob opäť hovorí, že najlepším spôsobom, ako uvažovať o hudbe, je vnímať ju ako svetlo. Tiež je žiadúce, aby bolo rozptýlené a rovnomerne šírené zo stropu tak, aby vás neoslepovalo zo strany.

  • Stlmte hlasitosť, kde sa hovorí so zákazníkmi

    „Pokiaľ ide o reproduktory v priestoroch recepcie, pokladní alebo iných miest, v ktorých prichádza ku komunikácii so zákazníkmi, znížte ich hlasitosť.’’

    Toto hovorí za všetko. Ak sa musia zákazníci namáhať, aby počuli zamestnancov, je to zlá vizitka.

  • Použite hudbu ako nástroj na zónovanie

    „Prehrávanie odlišnej hudby v rôznych častiach prevádzky je jednoduchý a efektívny spôsob vytvorenia rôznych zón vo vašom podniku.“’

    Ak prevádzkujete hotel alebo reštauráciu, koncept vytvárania rôznych zón s odlišnou atmosférou je skvelý nápad. To isté platí aj pre menšie prevádzky. Veľké obchody vždy používajú rôzne druhy hudby na oddelenie priestoru a vytvorenie inej atmosféry v rozdielnych častiach prevádzky.

Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®.
UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.