BLOG

Všetko, čo potrebujete vedieť o prehrávaní hudby v pozadí.

Ticho nie je také drahocenné (pokým nemáte malé deti)

22. apríl 2017 - 3 minúty čítania | preložil UMIO | Simona Kopčáková

Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®. UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.

Pohľady

Toto je príspevok hosťa Paula Fulberga, dlhodobého obsahového a tvorivého stratéga a editora knihy „Sonic Branding: An Introduction“ a nemusí nevyhnutne odrážať názor Soundtrack Your Brand.

Pred nedávnom som sa pustil do pomerne komplexného prehľadu všetkých akademických štúdií, ktoré som našiel o vplyve hudby na maloobchodné prostredie a vytvoril som celkom jasné spojenie medzi hudbou a spotrebiteľským správaním. Hovorím, že som vytvoril, ale v skutočnosti to bola viacero akademikov po celom svete, ktorí urobili túto mravenčiu prácu. Keď jeden z popredných britských maloobchodníkov Marks & Spencer zaviedol do svojich 300 prevádzok politiku bez hudby, zaujímalo ma, ako je možné, že sa všetci títo inteligentní akademici tak strašne mýlili.

Pravdou je, že to tak nebolo. Vedci totiž zistili, že hudba zohráva rozhodujúcu úlohu vo všetkých bodoch, v ktorých sa značka snaží prostredníctvom svojej masovej reklamy jednoducho komunikovať so zákazníkom.

Prečo teda zákazníci a zamestnanci spoločnosti M&S žiadali vypnutie hudby? Jednoduchou odpoveďou je, že hudba bola zlá. Namiesto toho, aby sa s hudbou zaobchádzalo ako s príležitosťou, bola to jednoducho len výplň. Namiesto využitia hudby ako spôsobu na zlepšenie predajných zážitkov, poskytnutie užitočných informácií o značke, priestore a produktoch, Marks & Sencer ju používal na zamedzenie nepríjemného ticha.

„Sú to iba štyri mesiace, čo spoločnosť M&S vypla hudbu, takže ešte nejaký čas neuvidíme vplyv na zážitok zákazníka a hlavne na zisky, ale predpoviem. Akýkoľvek dopad ticho má, jeho trvanie bude krátke. “

Paul Fulberg

Sú to iba štyri mesiace, čo spoločnosť M&S vypla hudbu, takže ešte nejaký čas neuvidíme vplyv na zážitok zákazníka a hlavne na zisky, ale predpoviem. Akýkoľvek dopad ticho má, jeho trvanie bude krátke. Je na to veľa dôvodov. Na začiatok vám uvediem prieskum, ktorý urobili Ballouli K. a Bennett G. v ich štúdii z júna 2014, „Nové (zvukové) vlny v športovom marketingu: Majú sémantické rozdiely v analogickej hudbe vplyv na nákupné správanie športových spotrebiteľov? “. Zistili, že druh hudby (vybraný alebo vytvorený pre stelesnenie hodnôt značky) mal na spotrebiteľa pozitívny vplyv pri hodnotení značky, prostredia obchodu a ich skúsenosti/spokojnosť.

Keďže sa Ballouli a Bennett pustili do štúdie maloobchodného priestoru na športovom štadióne, dav bol značkou pohltený a ich emocionálny stav bol preto vystupňovaný. Nemyslím si však, že toto emocionálne vzrušenie je škodlivé. Keď nič iné, tak to ukazuje dôležitosť vytvorenia maloobchodného zážitku ako súčasť plne pohlcujúceho deja.

Z toho vyplýva, že keby spoločnosť M&S premýšľala o sluchovom zážitku vo svojich obchodoch tak ako o tom fyzickom, nevytvorili by maloobchodné priestory, kde si ich zákazníci a zamestnanci zakrývali uši. Keby si plne uvedomili dôležitú úlohu prehrávanej hudby ako súčasti atmosféry ich obchodov, potom pre tých, ktorým sa hudba páčila, ich dojem by sa zlepšil a pre tých, ktorým to bolo jedno, tých by neobmedzovala.

Súhrnom, nevypínajte hudbu. Stačí len prehrávať tú správnu hudbu a vytvoríte ňou lepší (výnosnejší) priestor pre vašich zákazníkov a zamestnancov.

Vplyv hudby v reštauráciách.

Skvelá hudba môže umocniť zážitok z reštaurácie, predĺžiť zotrvanie hostí a utratiť viac peňazí.

Dozviete sa:

  • Stiahnite si zhrnutie prelomovej akademickej štúdie.

  • Naučte sa ako prehrávanie hudby, ktorá je v súlade so značkou, zvyšuje spokojnosť zákazníka.

  • Ako správna hudba zvýšila predaj významnému reštauračnému reťazcu o 9%.

A oveľa viac.
Vplyv hudby v reštauráciách.
Soundtrack Your Brand logo
  • naplánujte si hudobný rozvrh
  • 560+ hotových soundtrackov
  • vytvorte si vlastné soundtracky
  • vyberte si z najväčšieho katalógu hudby
  • pridajte vaše Spotify playlisty
  • podpora Sonos

  • filtrujte vulgárne výrazy
  • licencované a legitímne

už od

18 €

mesačne za predplatné

10 % zľava pri platbe na rok


Chcem vyskúšať zadarmo službu Soundtrack

Vyplňte Email, pošleme Vám informácie.

Neplatná emailová adresa.

Soundtrack poskytuje spoločnosť Soundtrack Your Brand®.
UMIO prináša hudbu, ktorá funguje v spolupráci so Soundtrack Your Brand.